”Elä täysillä” -perhefestarit

”Elä täysillä” -perhefestarit Turussa Sorttamäen rannalla (Meri-Karinan viereinen ranta) pe 26.8. klo 17

Luvassa koko perheelle suunnattua toiminnallista ohjelmaa, mm. Zumbaa, musiikki- ja voimisteluesityksiä, sirkustaidetta sekä tunnelmallista illanviettoa grilliherkkuineen. Rannalla on pomppulinna ja slackline-rata, jonka avulla voi kehittää koordinaatiota ja kehon hallintaa. Paikalle hurauttaa myös Turun kaupungin Nuokkaribiili, joka on täynnä jos jonkinlaisia harrastusvälineitä.
Musiikista vastaavat suosittu lastenorkesteri Kengurumeininki, turkulaisräppäri Kodols, Liedon Ilmaristen koulun 5.-luokan Once Upon a Time, Puolalan musiikkilukion AvAciA DUO sekä The Voice of Finlandista tuttu Ilari Hämäläinen! Illan päättää muinaistulien yön viikonloppuun sopiva tulishow klo 21 alkaen.
Rantalavan ohjelma:

klo 17 Zumba
klo 17.30 Kodols
klo 18 Kengurumeininki
klo 18.30 Once Upon a Time
klo 19 Vanhat Voimistelijat / TuUL
klo 19.30 AvAciA DUO
klo 20 Ilari Hämäläinen acoustic
klo 21 Tulishow

Musiikkiesitysten lomassa lavalla nähdään TNV:n rytmisten voimistelijoiden vauhdikkaita voimistelunumeroita. Lavatapahtumien ohella mm. poniajelua, pihapelejä, ongintaa sekä slackline-tasapainoilua ja perinneleikkejä (klo 17–20). Mukana juhlahumussa myös Tessu-maskotti ja Sylva ry:n Tapiiri, jotka jakavat karkkeja ja ilmapalloja!
Karinakodin ja Meri-Karinan toiminta- ja palvelukeskuksen opastetut esittelykierrokset: Karinakoti (Seiskarinkatu 37) klo 17.30 ja Meri-Karina (Seiskarinkatu 35) klo 19.30. Lähdöt yksiköiden etupihoilta.
Lapsisyöpäpotilasperheiden Sykerö-kerho pitää oman infektioriskittömän tapahtumansa rannalla ennen kaikille avointa osuutta. Festarit ovat osa Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen 65-vuotisen toiminnan juhlavuotta sekä Hirvensalopäivien ohjelmaa.
Järjestäjänä Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ja Sykerö-kerho. Yhteistyössä: Turun Naisvoimistelijat, Turun Urheiluliiton Vanhat Voimistelijat, Punaisen Ristin Hirvensalon osasto, Sylva ry, HEPSIS Team, Turun ammattikorkeakoulun terveyden ja hyvinvoinnin opiskelijat, FaceVizio tmi/Mia Kuusisto, Hirvensalo-Kakskerta-aluetiimi ja Eckes-Granini Finland
Festareilla nautitaan mm. grilli- ja kasvisvartaista sekä eri salaattivaihtoehdoista Meri-Karinan keittiön tapaan. Ruokaliput ennakkoon Meri-Karinan infosta (Seiskarinkatu 35, 02 2657 666) tai paikan päältä.
Paikalle kannattaa tulla pyörällä tai kävellen mahdollisuuksien mukaan. Meri-Karinaan pääsee helposti linja-autolla nro 54 (YO-kylä–Papinsaari). Opasteet Seiskarinkadulta ja Honkaistentieltä. Tapahtuma on kaikille avoin ja päihteetön. Emme suosittele uimista festareiden aikana.
Tapahtumasivu päivittyy ohjelman tarkentuessa. Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.
» Perhefestarit 2016 -tapahtumajuliste

Ursprungliga evenemangssidan (öppnas i ett nytt fönster)