EUPATI-hankkeen käynnistystilaisuus 22.5.2018

Tervetuloa tutustumaan EUPATI-hankkeeseen ja EUPATI Suomi -yhteistyöhön!

EUPATI:n (European Patients’ Academy on Therapeutic Innovations) tavoitteena on lisätä yhteistyötä potilasjärjestöjen, tutkimuslaitosten ja lääketeollisuuden välillä tarjoamalla monipuolista tietoa ja koulutusta lääkehoitoon liittyvästä tutkimus- ja kehittämistoiminnasta, näihin liittyvistä myyntilupaprosesseista sekä potilaiden osallistumisen ja vaikuttamisen mahdollisuuksista.

Käynnistystilaisuus on tarkoitettu erityisesti EUPATI-toiminnasta kiinnostuneille sidosryhmätoimijoille, kuten potilasjärjestöille, tutkimuslaitosten sekä lääketeollisuuden edustajille ja viranomaistahoille.

Aika: tiistai 22.5.2018 klo 9.30-12.00

Paikka: Pikkuparlamentin Kansalaisinfo (Arkadiankatu 3, Helsinki)

Tilaisuuden aikataulu:

9.15 Kahvitarjoilu
9.30 Tilaisuuden avaus, kansanedustaja, syöpätautien erikoislääkäri Sari Raassina
9.40 EUPATI-hankkeen esittely, Aimo Strömberg (Suomen Syöpäpotilaat ry)
9.55 Eduskunnan puhemies Paula Risikon tervehdys
10.05 Yhteistyökumppaneiden puheenvuorot:

– Potilasjärjestön puheenvuoro, Jenni Tamminen (Suolistosyöpäyhdistys   Colores)

– Tutkimuslaitoksen puheenvuoro, Caroline Heckman (FIMM)

– Lääketeollisuus ry:n puheenvuoro, Pekka Ihalmo (Janssen)

10:20 Suunnitelmat vuodelle 2018, yhteistyömahdollisuudet, Mirjami Tran Minh (Suomen Syöpäpotilaat ry)