Verkossa: Teemalliset keskusteluryhmät syöpään sairastuneiden läheisille

Etänä Teams-sovelluksen avulla kokoontuva ryhmä on suunnattu ensikertaa syöpään sairastuneen läheisille. Voit osallistua joko yhteen tai useampaan kertaan oman kiinnostuksen ja mahdollisuuden mukaan. Keskusteluissa jaamme kokemuksia, ajatuksia ja tunteita samankaltaisia asioita ja elämänvaihetta läpikäyvien kanssa. Alustuksen jälkeen on vapaata keskustelua teeman johdattelemana.

Syksyllä 2020 torstaisin klo 14:30–16 seuraavasti:
10.9. Elämänmuutos läheisen sairastuessa. Miten tästä eteenpäin?

8.10. Syöpä ja parisuhde -etäluento. Alustajana seksuaaliterapeutti Mari Päiväniemi HUS Syöpäkeskuksesta. Myös syöpäpotilaat voivat osallistua. Mukaan voit tulla yhdessä puolisosi kanssa tai yksin, olet sitten syöpään sairastunut tai läheinen. Tilaisuuden aikana voi lähettää kysymyksiä tai kommentteja Teams-sovelluksen chatin kautta tai neuvontahoitaja Satu Forsströmille tekstiviestillä p. 050 4088 420. Voit myös lähettää etukäteen kysymyksiä, joita toivot luennolla käsiteltävän. Ilmoittautumiset: satu.forsstrom(at)essy.fi 6.10.2020 mennessä.

29.10. Lapsiperheen arki toisen vanhemman sairastuessa.
26.11. Työn ja muun elämän yhteensovittaminen. Työelämäkoordinaattori Marketta Liljeström, Suomen Syöpäpotilaat ry.
3.12. Työkaluja hyvinvointiin ja jaksamiseen läheisenä.

Ryhmä järjestetään etänä Teams-sovelluksen avulla. Ohjeet Teams-kokoukseen osallistumisesta saat neuvontahoitajalta, kun ilmoittaudut.

Ilmoittautuminen etätapaamista edeltävään päivään mennessä Satu Forsström p. 050 408 8420 tai satu.forsstrom(at)essy.fi

Verkkotapaamiset toteutetaan Microsoft Teamsissa, joka on maksuton videopuhelusovellus.  Ryhmään voi osallistua tietokoneella tai puhelimella selaimen tai Teamsin oman sovelluksen kautta. Edellytyksenä on vain internet-yhteys ja sähköpostiosoite. Osallistu sinulle sopivasta paikasta. Ryhmiin otetaan 6-8 osallistujaa kerrallaan. Tarkemmat ohjeet Teamsiin liittymisestä lähetetään ryhmiin ilmoittautuneille ja Teamsin käyttöä voidaan myös testata etukäteen ryhmän järjestäjän kanssa.