Suomen Syöpäpotilaat ry 50 vuotta – Jatkuuko syövänhoidon menestystarina?

Suomen Syöpäpotilaat ry järjestää 50-vuotisjuhlavuotensa kunniaksi tilaisuuden tulevaisuuden syövänhoidosta Suomessa torstaina 28.10. klo 8.00.

Tilaisuudessa kuulemme potilaiden puheenvuoroja sekä syöpää hoitavien ja hoidosta vastaavien puheenvuoroja. Lisäksi pääsemme kuulemaan paneelikeskustelua, jossa mukana keskustelemassa on joukko kansanedustajia.

Tilaisuuden ohjelma:

8.00 Syöpäpotilaiden alkusanat

8.05 Ministerin tervehdys

8.10 Syöpäpotilaana Suomessa tänään: syöpään sairastuneiden puheenvuorot

8.40 Syöpää hoitavien ja hoidosta vastaavien puheenvuorot

9.20 Paneelikeskustelu: kuinka turvaamme syövänhoidon tason tulevaisuudessa?

9.40 Kokoava asiantuntijapuheenvuoro

Ohjelmaan tulevat muutokset ovat mahdollisia.

Asiantuntijoina mukana: TAYS ylilääkäri ja Sisä-Suomen syöpäkeskus/FICAN Mid johtaja Annika Auranen, Turun yliopiston professori, TYKS ylilääkäri Heikki Minn, Helsingin yliopiston dosentti ja HUS kliinisen hematologian ja sisätautien erikoislääkäri Mika Kontro sekä Eteläisen syöpäkeskuksen johtaja FT, dosentti Mika Mustonen.

Kansanedustajista mukana: Anders Adlercreutz (r.), Satu Hassi (vihr.), Merja Kyllönen (vas.), Mia Laiho (kok.), Ilmari Nurminen (sd.), Minna Reijonen (ps.), Sari Tanus (kd.) sekä Matti Vanhanen (kesk.).

Tilaisuus järjestetään Musiikkitalolla Helsingissä, ja sitä voi seurata striimin kautta etänä, striimin linkki tulee verkkosivuillemme sekä sosiaalisen median kanavillemme myöhemmin. Striimilinkin saajaksi voi ilmoittautua jo nyt tästä(öppnas i ett nytt fönster). Lähetämme linkin sinulle sähköpostitse ennen tilaisuuden alkua.

Suomen Syöpäpotilaat ry:n toimintaa tukee Veikkaus. Tätä juhlavuoden tilaisuutta ovat olleet tukemassa Astra Zeneca, Janssen, Merck, MSD sekä Takeda.

Ursprungliga evenemangssidan (öppnas i ett nytt fönster)