Kansainvälinen lasten syövän päivä

Kansainvälistä lasten syövän päivää vietetään maanantaina 15.2. Turun Kirjastosilta, Naantalin Hautuja-veistos ja Kaarinan Kaarina-talo valaistaan päivän kunniaksi. Lähde ihastelemaan kauniita valaistuksia!

Syöpään sairastuneiden lasten, nuorten ja nuorten aikuisten valtakunnallinen Sylva ry toteuttaa päivän teemalla ”Ihan tavallinen maanantai”. Teemalla halutaan nostaa esiin aivan tavallisen arjen merkitys – sen arjen, joka käytännössä katoaa lapsen sairastuessa syöpään.

Lue lisää kampanjasta Sylvan verkkosivulta.

Tiesitkö, että Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen alaisuudessa toimii lapsisyöpäpotilasperheiden kerho Sykerö, joka järjestää lapsisyöpäpotilaille ja heidän perheilleen muun muassa virkistystä, vertaistukea ja infektioriskittömiä tapahtumia?

Tutustu Sykerön-kerhon toimintaan ja lähde mukaan!

Suomessa syöpään sairastuu joka vuosi noin 150 lasta, joista keskimäärin kolme neljästä paranee. Vuosittain 15. helmikuuta vietettävän kansainvälisen lasten syövän päivän tarkoituksena on muistuttaa lasten syöpäsairauksista ja niiden hoidosta.

Lapsisyöpäpotilasperheiden kerho Sykerö
Taina Ylenius, kerhon puheenjohtaja
sykero@lssy.fi, 040 745 0855

Lapsisyöpäpotilasperheiden kerho Sykerö