Etäliikuntatuokio: lihasvoimaharjoittelua PERUTTU!

Tiistaina 18.5. ei järjestetä tuokiota!

Tiesitkö, että säännöllisestä ja monipuolisesta liikunnasta on hyötyä niin syöpähoitojen aikana kuin niiden jälkeen? Tule liikkumaan yhdessä kanssamme!

Lihasvoimaharjoittelussa kehitämme ja vahvistamme lihasvoimaa. Harjoittelu tehdään pääosin oman kehon painolla. Lihasvoimaharjoittelutuokioiden teemat ja ohjaajat vaihtelevat viikoittain. Teemoina on muun muassa ylä- ja alavartalon, keskivartalon ja lantionpohjan lihasten vahvistamista hengityslihaksistoa unohtamatta. Tuokioiden aikana saat tietoa myös siitä, miksi lihasten voimaharjoittelu on tärkeää ja miten sitä voi tehdä yksinkertaisesti mutta tehokkaasti.

Tutustu teemoihin

Liikuntatuokio järjestetään Teams-ohjelman välityksellä, ja se kestää vain puoli tuntia, joten liikunnan harrastamista saa lisättyä arkeen lähes huomaamatta – harjoittele kotiaskareiden välissä tai pidä töissä taukojumppa. Osallistuminen on maksutonta. Voit ottaa läheisesi mukaan liikkumaan. Tutustu alla oleviin ohjeisiin ja klikkaa itsesi mukaan liikkumaan!

Tutustu Teams-ohjeisiin (pdf)

Osallistu tuokioon tästä linkistä

Saavuthan paikalle noin 5–10 minuuttia ennen tuokion alkamista, jotta ehdit testata yhteyksien toimivuuden.

Lihasvoimaharjoittelutuokio järjestetään tiistaista 9.3. lähtien tiistaisin klo 14.30–15.00. Huom! Tiistaina 18.5. ei järjestetä lihasvoimaharjoittelutuokiota. Ohjattuja lihasvoimaharjoittelutuokioita järjestetään myös perjantaisin klo 8.30–9.00. Ensimmäinen perjantain tuokio pidetään 19.3. Tutustu perjantain aikatauluun alla olevasta linkistä ja tule mukaan myös näihin tuokioihimme!

Katso perjantain aikataulu

Tarjoamme myös muita maksuttomia ja ohjattuja etäliikuntatuokioita. Tarjolla on tuolijoogaa, lymfa-aineenvaihduntaa aktivoivaa lymfajumppaa sekä faskioiden liikkuvuutta lisäävää FasciaMethod-harjoittelua.

Lue lisää muista ohjatuista tuokioistamme ja tule mukaan!

Jenni Vaskelainen
Projektikoordinaattori
044 4515553, jenni.vaskelainen@lssy.fi

Marianne Himberg
Fysio- ja lymfaterapeutti
marianne.himberg@tyks.fi

Liikuntatuokiot toteuttaa yhteistyössä Lounais-Suomen Syöpäyhdistys, Läntinen Syöpäkeskus ja Turun yliopistollinen keskussairaala.

Ursprungliga evenemangssidan (öppnas i ett nytt fönster)