Etäliikuntatuokio: lymfajumppa

Tiesitkö, että säännöllisestä ja monipuolisesta liikunnasta on hyötyä niin syöpähoitojen aikana kuin niiden jälkeen? Tule liikkumaan yhdessä kanssamme!

Lymfajumppa aktivoi ylävartalon lymfa-aineenvaihduntaa. Jumppa sopii lymfaturvotuksen itsehoidoksi ja ennaltaehkäisyksi, taukojumpaksi tai leikkausten jälkeen vilkastuttamaan lymfa-aineenvaihduntaa. Rauhalliset liikkeet voi tehdä istuen tai seisten. Jumpan lomassa on mahdollisuus keskustella muiden osallistujien kanssa. Vetäjänä toimii vertaishenkilö.

Liikuntatuokio järjestetään Teams-ohjelman välityksellä, ja se kestää vain puoli tuntia, joten liikunnan harrastamista saa lisättyä arkeen lähes huomaamatta – harjoittele kotiaskareiden välissä tai pidä töissä taukojumppa. Osallistuminen on maksutonta. Voit ottaa läheisesi mukaan liikkumaan. Tutustu alla oleviin ohjeisiin ja klikkaa itsesi mukaan liikkumaan!

Tutustu Teams-ohjeisiin (pdf)

Osallistu tuokioon tästä linkistä

Saavuthan paikalle noin 5–10 minuuttia ennen tuokion alkamista, jotta ehdit testata yhteyksien toimivuuden.

Lymfajumppatuokio järjestetään maanantaista 15.3. lähtien joka toinen maanantai klo 18.00–18.30.

Tarjoamme myös muita maksuttomia ja ohjattuja etäliikuntatuokioita. Tarjolla on tuolijoogaa, faskioiden liikkuvuutta lisäävä FasciaMethod-tuokio sekä lihasvoimaharjoittelua vaihtuvin teemoin.

Lue lisää muista ohjatuista tuokioistamme ja tule mukaan!

Jenni Vaskelainen
Projektikoordinaattori
044 4515553, jenni.vaskelainen@lssy.fi

Marianne Himberg
Fysio- ja lymfaterapeutti
marianne.himberg@tyks.fi

Liikuntatuokiot toteuttaa yhteistyössä Lounais-Suomen Syöpäyhdistys, Läntinen Syöpäkeskus ja Turun yliopistollinen keskussairaala.

Ursprungliga evenemangssidan (öppnas i ett nytt fönster)