Roosa nauha -kampanja: Turun Kirjastosilta valaistaan vaaleanpunaiseksi

Roosa nauha -keräys on käynnissä! Tänä vuonna Roosa nauha -päivää vietetään perjantaina 6. lokakuuta. Päivän kunniaksi Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ja Turun kaupunki valaisevat Turun Kirjastosillan vaaleanpunaiseksi. Sillan valaistus syttyy illan hämärtyessä ja sammuu auringon kirkastuessa. Lähde ihastelemaan kaunista valaistusta!

Kirjastosillan valaisemisella Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ja Turun kaupunki haluavat osoittaa tukensa Syöpäsäätiön vuosittaiselle Roosa nauha -keräykselle, joka tukee suomalaista syöpätutkimusta. Keräyksellä on kerätty varoja syöpätutkimukselle jo vuodesta 2003. Keräysvaroilla tuetaan syöpätutkimuksen lisäksi sairastuneille ja heidän läheisilleen tarjottavaa maksutonta neuvontapalvelua.

Keräyksessä nostetaan vuosittain esille eri syöpien tutkimusteemoja. Vuoden 2023 keräyksen tutkimusteemana on lasten syövät.

Keräykseen voi osallistua ostamalla Roosa nauhan, Roosa nauha -rannekkeen tai Roosa nauha -kampanjatuotteita tai tekemällä lahjoituksen. Tämän vuoden Roosa nauhan ovat suunnitelleet Sipe Santapukki ja Toni Wirtanen.

Lue lisää keräyksestä osoitteessa www.roosanauha.fi. Keräys on käynnissä lokakuun loppuun saakka.

Tule mukaan myös roosansävyiseen Naisten iltaan Meri-Karinaan tiistaina 10.10. Lue lisää tapahtumasta täältä.

Ursprungliga evenemangssidan (öppnas i ett nytt fönster)