Tanssi-liiketerapiapainotteinen kuntoutuskurssi syöpään sairastuneille

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys järjestää tanssi-liiketerapiapainotteisen kuntoutuskurssin, joka on tarkoitettu kaikille syöpään sairastuneille. Kurssi koostuu kymmenestä 90 minuutin mittaisesta tapaamisesta.

Kurssi on tarkoitettu syöpää sairastaville, jotka haluavat käsitellä liikkeen ja keskustelun avulla ajatuksiaan ja kokemuksiaan, haluavat ymmärtää kehon ja mielen yhteyttä ja tahtovat tutkia voimavarojaan sekä oppia lepäämään ja rentoutumaan kehossaan. Teemoina ovat muun muassa suhde omaan kehoon, keholliset kokemukset, elämänmuutokset, voimavarat, tunteet, lepääminen ja rentoutuminen. Ryhmä tarjoaa mahdollisuuden myös vertaistukeen.

Kurssi soveltuu syöpään sairastuneille, joilla syöpähoidot ovat sellaisessa vaiheessa, että ne eivät haittaa ryhmään osallistumista. On myös hyvä, että sairastumisesta on kulunut jo jonkin aikaa, jotta mieli jaksaa työskennellä kurssin aikana. Osallistuminen ei vaadi tanssitaitoa, eikä kurssilla opeteta tanssia. Liikunta ei myöskään ole fyysisesti raskasta liikuntaa, mutta jokaisen tulee pystyä liikkumaan itsenäisesti. Kurssin ohjaa tanssi-liiketerapeutti Silja McNamara.

Hakuaika kurssille päättyy 21.8.2020. Kurssille haetaan lomakkeella. Lähetä täytetty lomake postitse osoitteella Meri-Karinan hyvinvointikeskus, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku. Huom! Ethän lähetä lomaketta sähköpostitse tietosuojasyistä! Lomakkeen ohjeistus päivitetetään! Kurssille valitaan hakemusten ja haastattelujen perusteella 10 osallistujaa. Haastattelut pidetään Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa elo-syyskuun vaihteessa. Kaikille hakijoille ilmoitetaan kurssille pääsystä.

Kurssille osallistuminen on maksutonta, ja se toteutetaan Syöpäsäätiön rahoittamana. Vastaava kurssi järjestetään myös Helsingissä, Lappeenrannassa, Porissa ja Tampereella.

Lisätiedot: vastaava hoitaja Teija Kemppainen, p. 02 2657 609, teija.kemppainen@lssy.fi

Onko kurssin ajankohta huono? Haluaisitko osallistua toisenlaiselle kurssille? Tutustu koko kurssivalikoimaan ja hae kurssille!

Ursprungliga evenemangssidan (öppnas i ett nytt fönster)