Generalsekreterarens översikt 2020 Vid Cancerorganisationerna, i Finland och i hela världen skilde sig året 2020 avsevärt från alla tidigare år på grund av covid-19-pandemin. Allt förändrades. Läs mer: Generalsekreterarens översikt 2020
Samhällspåverkan Genom samhällspåverkan har Cancerföreningen som mål att främja sina mål inom det politiska beslutsfattandet. Målen täcker föreningens hela verksamhetsfält och hänför sig till alla faser på cancerpatientens stig. Läs mer: Samhällspåverkan
Rådgivningstjänster Cancerföreningen i Finland har en riksomfattande rådgivningstjänst där professionella inom hälso- och sjukvården besvarar frågor om cancer per telefon och e-post eller på webben. Läs mer: Rådgivningstjänster
Rehabiliteringsstöd och frivilligverksamhet Cancerorganisationens yrkesutbildade personer erbjuder rehabiliteringsstöd till personer som insjuknat i cancer och deras närstående. Frivilligverksamheten erbjuder stöd och aktiviteter till alla som drabbats av cancer. Läs mer: Rehabiliteringsstöd och frivilligverksamhet
Hälsofrämjande verksamhet Cancerorganisationernas hälsofrämjande verksamhet bygger på gemensamma värderingar och siktar till att skapa goda förutsättningar för hälsa och välbefinnande samt till att förebygga cancer. Läs mer: Hälsofrämjande verksamhet
Utbildning Cancerorganisationerna erbjöd mångsidig utbildning för olika yrkesgrupper och volontärer. Läs mer: Utbildning
Internationell verksamhet Cancerföreningen i Finland medverkade aktivt i nordiska cancerunionen NCU, samarbetsorganet för europeiska cancerföreningar ECL och internationella cancerunionen UICC. Läs mer: Internationell verksamhet
Finlands cancerregister Cancerföreningen i Finland har ett eget forskningsinstitut, Finlands cancerregister. Cancerregistret bedriver statistisk och epidemiologisk forskning på befolkningsnivå samt utvecklar den nationella cancerscreeningen. Läs mer: Finlands cancerregister
Kommunikation Kommunikationens mål är att den information och de tjänster som Cancerföreningen producerar nås så lätt som möjligt och att de stöder målgrupperna i olika livssituationer och informationsbehov Läs mer: Kommunikation
Ekonomi och medelinsamling Intäkterna och kostnaderna från verksamheten hölls i huvudsak på samma nivå som året innan. Likviditeten hölls på en rimligt god nivå. Läs mer: Ekonomi och medelinsamling
Förvaltning, dataadministration och dataskydd Systemlösningar och erfarenheter från tidigare möjliggjorde personalens smidiga övergång till distansarbete och fortsatt arbete trots coronapandemin. Läs mer: Förvaltning, dataadministration och dataskydd
Personalärenden I slutet av året hade föreningen 110 anställda, jämfört med 113 året innan. Av dessa hade 84 tillsvidareanställning och 26 visstidsanställning. Läs mer: Personalärenden